Eindelijk na 6 jaar ga ik er een punt achter zetten.

image

Waar achter ga je een punt zetten denk je nu waarschijnlijk als je de titel heb gelezen. Een punt achter mijn manier van leven. Waardoor ik gelukkiger , vrolijker en mooier van word. Wil je weten wat? Dan moet je even verder lezen.

image

Ik ben eigenlijk van kleins af aan niet echt dun geweest. Ik was altijd het meisje met een bol gezichtje en een iets zwaarder lichaam. Dit zit een beetje in de familie. Ik heb dezelfde bouw als mijn vader. Als je 3 tot 5/6 jaar ben merk je daar niet zoveel van. Ja dat ik een grotere maat kleding had dan andere kinderen in mijn klas. Maar als kind let je daar niet op. Eigenlijk toen ik 7 was werd ik een keer dik genoemd. Toen ik 8 of 9 was ben ik samen met mijn ouders naar een diëtiste gegaan.

image

Ingrid die jullie misschien wel kennen van help mijn kind is te dik. Heeft mij toen geholpen. Door haar en mezelf ben ik toen in 1 of 2 jaar 11 kilo afgevallen. Toen wou ik niet meer naar haar toe. Ik wou het zelf gaan doen. Ik kan het dacht ik. Nee dus. Ik krijg een eet verslaving. Ik ging wel eens naar vriendinnen en die pakte dan soms een extra snoepje en dat verstopte ze dan op hun kamer en aten dat ’s avonds dan op. Ik dacht hé dat ga ik ook eens proberen. Maar het bleef niet bij 1 keer. Ik bleef maar eten en eten. En ik deed dat stiekem. Op een dag kwamen mijn ouders erachter. Ze vonden een hele grote zak met allemaal snoep papiertjes op mijn kamer. Ik snoepte meer mijn verslaving werd groter en ik ook. Toen ik naar de dokter ging voor controlen zei hij dat ik zwaar overgewicht had. Maar dat dat misschien wel minder werd tijdens de groeispurt. Dat werd het niet. Ik begon pas echt er van te balen dat ik het zover had laten komen in de eerste. Ik was niet goed in gym. Was snel uitgeput als ik naar school fietste. Maar dan huilde ik ’s avonds en dan at ik het gewoon weer weg. Ik heb nu enorm overgewicht. Dat ik echt bang ben dat ik daar later heel veel problemen mee krijg. Meer kans op allemaal ziektes etc. Dat ik vind dat er een punt erachter moet zetten. En een soort moet afkicken. En moet afvallen. En niet zomaar een PAAR kilootjes. Nee VEEL kilos. Maar liefs 20. Nu denk je misschien : Hoe wilt ze dat gaan doen? Ik weet het zelf ook niet maar het gaat me lukken ik weet het zeker. Deze keer ga ik er voor 1000% voor. Ik wil dat ik over een paar maandjes een paar maten kleiner aan kan. Dat zou ik zo graag willen. En dat mensen me mooi dun vinden. Het is voor mij best wel moeielijk want eigenlijk laat ik mijn verslaving wat eigenlijk bijna wel een deeltje van mijn leven is geworden los. Ik ga een soort van wat eat clean dieet achtig iets doen. Alleen maar groeten en fruit. Zo weinig mogelijk snoep , koek , ijs of terwijl ongezonde dingen. Zo. Dat is veel. Ik ga iedere week een soort van verslagje schrijven over hoe de week ging met het lijnen. Ik ga ook een dagboek bij houden. Over mijn strijd tegen de kilos. XXX Elise

One thought on “Eindelijk na 6 jaar ga ik er een punt achter zetten.

Geef een reactie

