Lieve opa we missen je.

image

Vandaag een ander artikel dan dat jullie van mij gewend zijn.
Vandaag is een leuke maar ook minder leuke dag.
Vandaag zou mijn opa jarig zijn geweest.
Maar 4 maanden geleden is hij overleden.

Mijn opa was toen al denk ik 3 jaar bezig met dat hij naar het ziekenhuis moest.
Een operatie aan zijn nek.
Vaak bloed prikken.
Medicijnen.
Noem het zo maar op.
Toen bijna een jaar geleden kwamen ze er achter dat hij kanker had.
Hoe kan dat nou hij was zou vaak in het ziekenhuis geweest dan hadden ze dat toch al veel eerder gezien.
Het was al heel erg uitgezaaid.
Toen besloten ze chemokuren te gaan doen.
De eerste ging eigenlijk heel goed.
Ze hadden gezegd dat mijn opa wel de eerste 3 dagen na de kuur misselijk kon worden.
Maar mijn opa had dat niet.
Mijn opa en de rest van de familie was daar natuurlijk heel blij mee.
Toen een week na de kuur ging het opeens heel slecht.
Mijn opa was erg ziek.
Hij kon niet eten en drinken.
Toen is hij naar het ziekenhuis gebracht.
Daar heeft hij een paar dagen gelegen.
Toen opeens op een avond werd mijn oma gebeld dat het heel slecht ging met mijn opa.
Toen het ochtend was en het nog steeds slecht ging.
Heeft mijn oma samen met mijn tante mijn vader en oom gebeld of ze wouden komen.
Ze kwamen en toen leek het opeens of er niks aan de hand was mijn opa zat gewoon naast zijn bed op een stoel.
Toen ongeveer 3 uur later was het over.
Het was tijd voor mijn opa om te gaan.
Hij kon die erge ziekte niet meer aan.
Het ging opeens allemaal zo snel.
Zelf op de dag van vandaag snap ik het nog steeds niet dat het ziekenhuis het niet veel eerder heeft ontdekt.
Dat hadden we misschien vandaag samen met hem zijn verjaardag kunnen vieren.
Vandaag gaan we toch een soort van verjaardag vieren.
We gaan naar mijn oma en dan gaan we het proberen het toch gezellig te maken.
Dat gaat wel lukken want ik weet dat mijn opa niet wilt dat we alleen maar zitten te rouwen.
Misschien denk je nu waarom ik hier een heel verhaal over schrijf.
Maar ik wou dit gewoon even van me af schrijven.
En mensen kanker is geen scheldwoord het is een ziekte waar al 2 opa’s van mij zijn aan overleden en ook 1.000.000 andere mensen over deze wereld.
XXX Elise

Geef een reactie

