Cooking : Home made ‘Ice tea’

Het is vandaag heel erg warm en had zin in iets cools.
Toen bedag ik me dat je ook zelf ‘Ice tea’ kon maken.
Dus ik ging aan de slag en ik ga vandaag laten zien hoe je lekkere : Home made ‘Ice tea’ maak.

Lets start!

De ijsblokjes

Ik was een beetje dom geweest en had geen ijsblokjes gemaakt.

image

Dus ik vulde cupcake vormpjes met water je kan ook gewoon iets gebruiken voor ijsblokjes.

image

Dan doe je er een beetje citroen sap in.

image

Dan meng je het water en citroen sap samen.

image

En zet ze in de vriezer.

De ice tea

image

Vul de aantal glazen die je wilt maken met lauw water.

image

image

Kies de smaak/smaken thee die je wilt gebruiken uit. ( Tip : groene/witte thee is het lekkerst).

image

Doe de zakjes in de glazen met warm water. En laat ze 3 minuten erin hangen.

image

Zet dan de glazen in de koelkast.

image

Na 10 minuten doe je er een beetje suiker bij voor de zoetere smaak.

image

En meng dat tot dat je de suiker niet meer ziet.

image

Doe er een beetje citroen sap bij.

image

En meng dat ook weer.

image

Zet de glazen dan weer in de koelkast.

image

Controleer ook even of de ijsblokjes harder worden.

Toen liet ik alles nog 2 uur in de koelkast en vriezer staan.

Het eind resultaat!

image

Het ziet er super lekker uit.
Klaar om gedronken te worden!
(jullie zien 3 glazen staat ik had er al 1 geproeft :$ ).

Dit is echt een tip voor als het lekker warm is en je een verfrissend drankje wilt.
XXX Elise

Geef een reactie

